Skip navigation

Właśnie skończyłem pisać drugi, ostatni egzamin w tej sesji. Jutro, lub pojutrze powinienem poznać ostateczne wyniki, które będą opublikowane w moim wirtualnym dziekanacie. Wczoraj tak się rozpędziłem z nauką, że mi tylko 2.5 godziny snu zostało. Jak ja tego zmęczenia nie lubię…Mówiłem już (a raczej, czy pisałem już), że tutaj można studiować bez indeksu? Wystarczy ID, które wygląda jak karta kredytowa. Tym ID posługuję się jak chcę wejść do biblioteki, jak chcę pożyczyć książkę, wejść na basen, lub salę, czy dowiedzieć się jaki jest stan mojego konta uczelnianego. Poza tym, z karty można korzystać na terenie uczelni tak jak z normalnej karty kredytowej, w dowolnym sklepie czy restauracji. Generalnie dziekanat stał się zbędną instytucją, bo prawie wszystko można załatwić przez Internet. Od początku mojego pobytu byłem tam tylko raz, żeby odebrać ID..

Wtrącę jeszcze dwa słowa co do osi zła….”Prezydent” Busz po raz kolejny umieścił Iran na tzw. osi zła. Nie będę się wypowiadał na temat samego sensu istnienia takiego tworu i czemu ma to służyć, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo dużą grupę studentów na moich studiach stanowią obywatele Iranu. Jak oni się tutaj czują w takim momencie? Muszę zapytać o to jednego z moich znajomych, pewnie mają zupełnie inne informacje. Jak rozmawiałem z jednym z nich we wrześniu, zapewniał mnie, że Irańczycy to najbardziej pokojowo nastawiona nacja jaką zna. Teraz muszę go zapytać, dlaczego ich nowy, poniekąd pokojowy, prezydent podważa istnienie Holocaustu i mówi o wymazaniu Izraela z mapy świata.

One Comment

    • helen
    • Posted Maj 4, 2007 at 7:47 am
    • Permalink

    U nas na uczelni Amerykanów ,ktorzy dopiero zaczynaja studia zawsze bawi nasz papierowy indeks.Później zaczyna ich irytować..:)


Skomentuj

