Skip navigation

Kończy się ostatni tydzień bez zajęć – w poniedziałek rusza nowy semestr. W tym tygodniu przygotowuję się do pracy nad projektem w ramach mojej asystentury. Wieczorami oglądam filmy dla relaksu. Ostatnio sporo tych recenzji na blogu, ale pewnie niebawem się to zmieni… Wczoraj obejrzałem Wiernego Ogrodnika, świetny (8.5/10), ale przerażający film. Mało filmów pokazuje współczesną Afrykę w ten sposób, aż nie chce się wierzyć że mamy XXI wiek.. Dzisiaj natomiast obejrzałem Syrianę, bardzo dobry thriller polityczny (9/10), stylem przypominający Traffic. Tak jak pierwszy film w tle pokazuje okrutną, biedną Afrykę, tak ten pokazuje opływający w bogactwa świat arabski – jakie tam mają autostrady….Oba filmy są bardzo krytyczne wobec polityków oraz interesów korporacji rodem z USA.Tak naprawdę nie wiem co mnie pokusiło, chyba oglądanie filmu o tematyce polityczno-wojennej. Zajrzałem na stronę naszego ministerstwa obrony narodowej i znalazłem ciekawostkę – minister, Radosław Sikorski, ma jedynie 42 lata! Pomyślałem sobie, jakim cudem taki młody człowiek rządzi dzisiaj całą armią w Polsce. Pomijam żałosny fakt, iż nasze ministerstwo publikuje życiorysy swoich urzędników w płatnym formacie MS Word, ale polecam wam krótką lekturę (1 strona A4) CV naszego ministra. Jestem pod wrażeniem.

Skomentuj

