Skip navigation

Katowicka tragedia nie obeszła się bez echa nawet w amerykańskich mediach. Nie wiem jak z telewizją, bo jej nie oglądam, ale prasa dość skrupulatnie komentowała wydarzenia z Polski. Serwisy online przez całą niedzielę trzymały ten temat na tapecie.Podróżując na uczelnię, jak zwykle czytałem Metro i znalazłem cały artykuł – nawet duże zdjęcie wrzucili! Pomyślałem, pewnie jakiegoś biedaka, który stracił najbliższą osobę. Byłem jednak w błędzie – na dużym zdjęciu widoczna była twarz Belga…nie byłem tym oburzony, ale nieco zaskoczony. Czy zdjęcie Belga z plastrem na czole oddaje tragedię, która wydarzyła się w Polsce? A może się czepiam, albo jestem niedowartościowany…już sam nie wiem.

Od paru tygodni dostaję za darmo The Wall Street Journal – taka promocja, zobacz czy ci się podoba, a potem kup prenumeratę. Wracając jednak do tematu, wiem że jest to gazeta, która skupia się przeważnie na sprawach gospodarki, ale na pierwszej stronie zawsze umieszczają informacje ze świata – społeczno/polityczne, pogrupowane według osobistych kryteriów. Katowice zostały ujęte w jednym zdaniu i do tego w jednej kategorii z informacją o tym, że Rosja krręci gazowe kurki na trasie do Gruzji.

Im dłużej tu jestem, tym bardziej sobie zdaję sprawę z tego, że Polska w oczach Amerykanów to taki zimny kraj, gdzieś daleko i gdzie nic ciekawego się nie dzieje. Lepiej umieścić na zdjęciu Belga, albo co najwyżej wysoką choinkę, jeżeli już trzeba coś pokazać :/

2 Comments

    • Dzięcioł
    • Posted Luty 2, 2006 at 5:45 am
    • Permalink

    Kubuś, jam Twym wiernym fanem być i ciągle czytać Twoja blog. Ja kochać i tęsknić!

    • helen
    • Posted Maj 3, 2007 at 2:01 pm
    • Permalink

    Właściwie czemu się dziwisz??Jesteśmy krajem mało znaczącym na arenie miedynarodowej.To co piszę nie wynika z moich kompleksów-tak jest i już!
    Nie jesteśmy krajem równie zamożnym jak Niemcy,Francja czy GB.Nie jesteśmy też na tyle dużym krajem żeby sie Nim przejmować w przeciwieństwie do Rosji.Katowice to tragedia małego i niewiele znaczącego Kraju,która wydarzyła sie przez zaniedbania jego własnych urzędów…smutne ale chyba bliskie prawdzie.


Skomentuj

