Skip navigation

W poprzednim tygodniu pojechałem z Eleną nad przepiękne jezioro Lake George. Tym razem, ku memu wielkiemu zdziwieniu, okazało się iż ta nazwa wcale nie pochodzi od pana z banknotu, ale od króla Anglii, Jurka II. Jezioro nazywane jest potocznie królową amerykańskich jezior (najwidoczniej lake w angielskim odbierane jest jako płeć żeńska) i na takie określenie jak najbardziej zasługuje. Długie na 51km i otoczone z obu stron górami, jezioro Jurka robi naprawdę duże wrażenie. Rozpoczęliśmy dzień od godzinnej wspinaczki na górę Prospect, z której lepiej widać okolice. Po zejściu na dół, pluskaliśmy się w niesamowicie czystej wodzie i graliśmy w mini-golfa. W poprzednich latach byłem tam już wiele razy, ale za każdym razem jestem zachwycony tym miejscem. Dwa lata temu popłynęliśmy z Eleną statkiem wzdłuż jeziora, mijaliśmy dziesiątki wysp i potężne wille wybudowane nad samym brzegiem. To bardzo popularne miejsce wypoczynku dla bogatych Nowojorczyków.

Kiedy zobaczyłem to miejsce pierwszy raz, największy szok zrobił na mnie fakt, iż brzeg jeziora jest całkowicie prywatny. Na tyle ile mi wiadomo, znajdują się tam jedynie dwie publiczne plaże! Pozostała część brzegu należy do ośrodków wypoczynkowych i osób prywatnych. Przy bogatych chałupach (to nie są domki) widać pomosty i wybudowane w wodzie garaże na motorówki i skutery wodne. Z jednej strony miło mieć własną plażę, pomost, spokój.. Z drugiej, wkurza mnie fakt, iż nie mogę przejść się wzdłuż brzegu jeziora, przynajmniej mały kawałek! Leninowi zjeżyłyby się włosy, których nie miał, gdyby to wszystko zobaczył! Na szczęście góry są państwowe….

Widok ze szczytu Prospect [2006]Widok ze statku [2004]
Taki szałas nad jeziorem… [2004]

Skomentuj

