Skip navigation

Mniej więcej tyle dni mieszkańcy stanu Georgia mają przyjemność oglądać śnieg w swoich okolicach! Konferencja była organizowana przez University of Georgia w miejscowości Athens [bo po co stworzyć jakąś nową nazwę własną?]. Byłem tam na początku listopada, a na drzewach były jeszcze prawie wszystkie liście. W powietrzu temperatura 28-30 stopni, w samochodzie włączona klimatyzacja.. To jednak nie temperatura wyróżnia południowe stany od chłodnego, północnego wschodu. To ludzka mentalność i inaczej akcentowane słowa, z czym miałem okazję spotkać się zaraz po przylocie do Atlanty. Panuje ogólne przekonanie i ja to mogę potwierdzić, iż ludzie na południu są bardziej życzliwi i prowadzą inny styl życia, mniej konkurencyjny. Nie ma wiecznego wyścigu z czasem i pomiędzy szczurami. Zatrzymałem się na jednej ze stacji, aby kupić jakąś kanapkę (Subway). Kolejka miała już parę osób, obsługujący pracował bardzo wolno i z uśmiechem na twarzy. Mimo iż ludzi przybywało, on dalej mozolnie się poruszał, ale nikt nie wyrażał zirytowania sytuacją, wręcz przeciwnie, dowcipkowali z nim sobie. W Bostonie to raczej sytuacja niespotykana. Tutaj ludzie są przeważnie w biegu i każda niezaplanowana sekunda wyprowadza ich z równowagi..

Część klasycznego kampusu na University of Georgia (UGA). Zauważcie liście na drzewach!

Przykład budynku na UGA. Jak to zobaczyłem, od razu przypomniał mi się film „North and South” :)

W drodze powrotnej z Athens do Atlanty wpakowałem się popołudniowy korek, kiedy ludzie wracają do pracy…Rzeka samochodów, 7 pasów w jednym kierunku i wszystko się ledwo kula!

Część centrum Atlanty, w której znajdują się kwatery główne takich firm jak Coca-Cola oraz CNN.

Skomentuj

