Skip navigation

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Mac Book Pro. Jestem zachwycony tym komputerem, każdego dnia znajduję jakąś nową rzecz, która tylko utwierdza mnie w dokonanym zakupie. Interfejs użytkownika jest niesamowicie intuicyjny, myślę że dla osób bez uprzedniego doświadczenia z komputerem, to jest idealna pozycja. Tu po prostu wszystko działa tak, jakby tego właśnie chciał użytkownik. Podam Wam jeden przykład jak banalny jest ten interfejs. Instalowanie aplikacji polega na przeciągnięciu myszką ikony z programem na folder „Aplikacje”. To wszystko! Odinstalowanie? Przeciągnięcie tej samej ikony do kosza. Dla zaawansowanych użytkowników jest dostępna cała gama aplikacji i konsola, na której można kompilować wszelkie źródła, jest więc coś dla każdego.Zainstalowałem Parallels Desktop i uruchomiłem WindowsXP w okienku. Działa tak, jakbym uruchamiał go na normalnym pececie, w stanie bezczynności zużycie procesora poniżej 5%. Na szczęście nie musiałem jeszcze z niego korzystać, i oby tak zostało! Jak do tej pory wszystkie potrzebne mi aplikacje uruchomiłem na Mac OS X. Jest mnóstwo bezpłatnego oprogramowania, nie tylko tego rodem Open Source. Poza tym, Look & Feel Javy jest rewelacyjny, windowsowe kanciate gnioty wyglądają przy nim szaro.

Jedyna rzecz, z którą mam problem to brak prawego Alt-a, co oznacza że polskie krzaczki muszę pisać z prawym. Niesamowicie dokuczliwe, ale mam nadzieję, że się szybko przestawię. MBP jest co prawda drogi, ale ta inwestycja się zwraca, naprawdę.

Skomentuj

