Skip navigation

Wielu ludzi zareagowało na poprzedni post – bardzo Wam dziękuję, postaram się niebawem odpisać na wszystkie emaile. Niektóre komentarze mnie rozbawiły, niektóre dały do myślenia. Pisząc tamten tekst miałem pewnie jakiś gorszy moment, ale meritum pozostaje to samo. Nawet gdybym teraz wrócił do Polski, tamto życie już nie wróci, zdaję sobie z tego sprawę. Zdaję sobie jednak sprawę również z tego, że pewne znajomości, bez względu na częstotliwość kontaktu, pozostaną na zawsze – i to mnie bardzo cieszy!

Wrcając do spraw codziennych.. Globalne ocieplenie, najcieplejsza zima od 120 lat? Wolne żarty, wczoraj przez godzine odśnieżałem podjazd, a dzisiaj przez pół godziny walczyłem, aby wykulać Neona na drogę. Jezioro za oknem zamarznięte i zasłane śniegiem, szkoły pozamykane z powodu fatalnych warunków atmosferycznych, zima ma się dobrze. Na szczęście, nie na długo, w tym tygodniu nareszcie nadchodzi wiosna, i mam nadzieję, że już tu zadomowi.

Od czerwca przejechałem ok. 21,000km, a samochód ma już łącznie przebieg ok. 140,000km. Z silnika zaczynają chyba wyrastać siwe włosy, bo ostatnio mam z nim problemy. Znowu dochodzi do niepełnego spalania w cylindrach i biedny Neon mocno się krztusi, kiedy jadę pod górkę, lub chcę szybciej ruszyć. Jutro odstawiam go do naprawy, mam nadzieję, że nie będzie to nic bardzo poważnego. Szef mówi, że najprawdopodobniej trzeba wymienić pasek rozrządu. Może być, byle nie kosztowało więcej niż wart jest sam samochód. Tutaj części stanowią mniej niż 50% ostatecznej ceny, najwięcej płaci się za wykonaną pracę. I chyba tak powinno być. Sergei kiedyś opowiadał mi historię jak pojechał umyć samochód w Rosji. Miał do wyboru jedną z dwóch usług – 5 panów ręcznie szoruje w pocie czoła, lub super nowoczesna maszyna, pracująca bez udziału człowieka. Ta pierwsza usługa była dwa razy tańsza. Tutaj byłoby nieco inaczej, ta pierwsza usługa kosztowałaby 5 razy więcej.. A swoją drogą, mam wrażenie, że większość Amerykanów myje samochody deszczem..

Skomentuj

