Skip navigation

Dzisiejszy poniedziałek, niby jak każdy inny w mojej świstakowej rzeczywistości, przyniósł dwa wydarzenia, które z pewnością uczyniły go wyjątkowym.. Krótko po zjedzeniu śniadania miałem zamiar pojechać do sklepu zrobić tygodniowe zakupy, wyszedłem z domu, a oczom moim ukazał się potężny tłum ludzi biegnących moją ulicą! To był, jak się dziś dowiedziałem, słynny maraton bostoński! Od 1897 roku tysiące ludzi przebiega tą samą trasą, między innymi „moją” ulicą, a właściwie drogą i kończy w Bostonie. Ten maraton ma najdłuższą tradycję i jest uznawany za jedną z bardziej prestiżowych imprez tego typu. Niestety nie miałem aparatu, żeby zrobić parę fotek, za rok się poprawię! Swoją drogą, nigdy w życiu nie widziałem tak ogromnego tłumu biegnących ludzi, przed ponad dwie godziny śmigali za oknem :)

Drugie wydarzenie dzisiejszego dnia, dużo bardziej tragiczne, z pewnością dotarło i do Was – masakra w Virginia Tech. 32 niczemu winnych studentów zginęło z rąk jakiegoś psychopaty. Przeraża mnie fakt, że to nie pierwszy raz, że tego typu wydarzenia mają coraz częściej miejsce, i to przeważnie tu, w Stanach. Czy to objaw jakiejś choroby w społeczeństwie? Myślę, że przyczyny tych wydarzeń mogą być dużo głębsze niż ogłupiające gry komputerowe. W przepełnione przemocą gry grają wszyscy ludzie na świecie, nie tylko młodzi Amerykanie.. Prawo do posiadania broni na pewno jest ułatwieniem dla morderców, ale to nie jest przyczyna problemu! Druga rzecz, która mi dała do myślenia, to fakt, że strzelanina miała po raz pierwszy miejsce na wyższej uczelni. Virginia Tech to renomowana uczelnia z wieloletnią tradycją. Dramat.

2 Comments

    • Milena
    • Posted Kwiecień 19, 2007 at 9:33 am
    • Permalink

    Ja oczywiscie o niczym nie wiedzialam, zyje jak na ksiezycu ostatnio. Wlasnie wyszukalam informacje na ten temat w necie, masakra. Jak mozna bylo nie zawiadomic calego campusu o czyms takim!

    • helen
    • Posted Maj 2, 2007 at 7:51 am
    • Permalink

    Dramat-prawie jak B!zapożyczacie od siebie powiedzonka?:)
    ale między nami mówiąc to rzeczywiście dramat.


Skomentuj

